Claras student

Publicerad 2014-06-14 @ 18:33:10 | Kategori: Vardagsliv 

 
 
 
Varnar för långt inlägg, men rolig historia! 
 
Jaa fredagen den 13e kanske bär med sig lite otur i alla fall.. Det första jag gör när jag stiger av tåget och har gått en liten bit med mina fina, alldeles nya skor är att en cyklist kommer körandes bredvid mig rakt i en lerig vattenpöl som stänker upp på både skorna och byxorna. Kul. Sprang in på närmaste café och smet in på toan. Fick bort det mesta men humöret var väl inte på topp! Ju längre jag gick, desto ondare fick jag i fötterna. Jippie, skoskaven började komma fram. Aja, inte så mycket att göra åt det tänkte jag. Så traskade vidare mot Pressbyrån för att leta efter en tidning brorsan ville ha. En halvtimme innan utspringet tar jag fram Google Maps och försöker leta min väg mot Jensens gymnasium. 
 
Olyckligvis inser jag när jag kommer fram, att det är ingen där. Inte en kotte. Skolan ligger i ett kontorshus med noll plats för utspring, vart är alla? Ringer mamma i panik, har tio minuter kvar tills utspringet tar plats. Skickar sms till både Clara och hennes mamma och får svar inom några minuter att de tydligen var i Stadsparken man skulle vara. Hade inte fått någon information om det så lite småirriterad letar jag på någon snäll tant som kan guida mig vägen till parken. Hon pratar så otydligt att jag får plocka upp Google Maps igen som berättar att det tar 16 minuter att gå dit. Toppen, jag är körd! Men lyckades hitta två tjejer som var lika vilsna som jag på vägen dit så vi lyckades hitta ihop och jag kom fram precis i tid! 
 
Efter att Clara åkt runt i stan med flaket och skrikit halsen av sig, körde vi till Höör för mottagningen. Det var jättetrevligt med god mat, mycket folk, champange och livemusik. Dagens tredje otur var när vi väl skulle dra ut framåt kvällen, glada och taggade så in i tusan. Det var packat med folk på Tegnérs så vakten sa att det var fullt och eftersom vi inte hade förköpta biljetter kunde han inte bara släppa in oss ändå. Försökte komma in på en bar lite längre bort men tydligen räknades nyfyllda 18 åringar som får små att komma in? När jag precis blivit myndig och ville ut och ha kul på krogen för första gången är jag fortfarande för liten för att komma in?! 
 
Haha, men vi hade kul ändå utanför med alla fulla och roliga människor innan vi tog taxi hem och däckade direkt. Grattis igen Clara och tack för en riktigt rolig kväll! 
 
0 kommentarer


           
     
     Kommentera artikeln här:

     Namn:
            Kom ihåg mig?

     E-postadress: (publiceras ej)
     
     URL/Bloggadress:
     
     Kommentar:
     
     



Om mig



Namn:
Sigrid Bernulf
Bor: Båstad
Studerar: Musikallinje med inriktning teater, dans och sång.

Jag är tjejen som lever och andas dans och som älskar att leka IT-expert. Drömmer om ett jobb inom webbdesign och är hopplöst kär i min kamera. Jag har ett ständigt behov att få skapa och gillar att ha många bollar i luften.

På min fritid jobbar jag som dansledare, spenderar alldeles för mycket tid framför spegeln med sminkväskan och låtsas leva ett parallellt liv som make-up artist.

I höstas tog jag initiativet och startade Apelryds Elevkår som jag nu blivit vald att sitta som ordförande i. Jag älskar att engagera mig i skolfrågor och tillsammans med de andra styrelsemedlemmarna skapa event, spex, fester och tävlingar för att sätta guldkant på skoldagarna.

Välkomna in i min oas där det bjuds på en fullspäckad vardag, stil och inslag av det bästa jag vet, dans.